מידע למוסדות ובתי ספר

חזון חינוכי

קיימות וחירות הם שני הערכים המובילים שלי, אותם אני מעוניין לקדם דרך עשייתי. 

וכך הם באים לכדי ביטוי באג'נדה הפדגוגית שלי-

אני מאמין שכדי לתמוך בבניית נפש בריאה לילדים/ות וחברה חסונה ודינמית, עלינו לחזור ללמד את ילדינו את מלאכות היד. אבותינו ואמותינו אספו לקרבם ידע איכותי רב שהולך ונעלם עם כניסתנו לעידן הפוסט-מודרני, אך למעשה אותו ידע מעולם לא היה יותר רלוונטי, הן ברמה הפרקטית והן ברמה החינוכית.

יצירה עצמאית, דרך ליווי והנחייה של אדם בוגר, יכולה לספק לילד/ה חלון לפיתוח הערך העצמי, הנחישות, היצירתיות, העצמאות והשאפתנות. כל אלו תכונות חשובות לאין שיעור בעולמנו המשתנה.

בנוסף לזאת, אני מאמין שאפשור חירויות ממוסגרות בתוך המערכת החינוכית, היא צורת ביטוי של כבוד שורשי לילד/ה בתור אדם עצמאי/ת, ושהעבודה עם הכלים, או אפילו מפגש ביער מעודדים את תחושת החירות והכבוד.

המפגש עם כלי העבודה הידניים, עם החומרים הטבעיים ועם הקצב והאסטתיקה של המלאכה הקדומה, מייצר מסגרת ייחודית לעיצוב תפיסת העולם לפי ערכי הקיימות והחיבור לטבע, הקהילתיות, המנהיגות והיוזמה…

תכנים

להלן הצעות לסוגי התכנים שאני מציע. אלו דוגמאות אותן ניתן לתפור למידותיו של בית הספר או המוסד המזמין את המפגש.

למשל, חוג גילוף יכול לקרות פעם בשבוע למשך שנה, או פעם בשבועיים למשך חצי שנה. הכל בהתאם לצרכים והיכולות.

~ התכנים מתאימים לכיתות ה-יב.

*חוג גילוף ויצירה בעץ

שיעור שבועי במסגרת שיעורי ההעשרה בבית הספר, בו מתנסים בשימוש בכלי עבודה ידניים ובטכניקות גילוף שונות, תוך הטעמה של מתודות פדגוגיות שונות לפיתוח והעצמה של כישורי חיים וכישורים חברתיים.

*סדנאות גילוף חד פעמיות

סדנאות יום חד פעמיות מלאות תוכן מעשיר ומפרה בנושאי מלאכה, אקולוגיה, כלכלה מקיימת ועוד. מיקוד ביצירה וחיבור לחומר הטבעי. מושלם כפעילות יצירה מיוחדת, הפעלה לטיולים בטבע וכו’. 

*סדנת גילוף מתלה מעילים / מגבות

*סדנת גילוף פסלון / תליון

*סדנת גילוף כף

*סדנת תחריט

 

*הרצאות והדגמות

מפגשים מול קבוצות בהן נדבר על הקשר בין פרט-חברה-טבע, ודרך מלאכת הגילוף נתחבר ונכיר את הגישות ההוליסטיות לאקולוגיה וסביבתנות, כלכלה מקיימת, וחיבור לרוח.

קרדיט לצילום: איל פריד